dinsdag 14 november 2017

De boekenkast van Sas

Wat voor soort boeken heb je in jouw kast staan?
Het merendeel van de boeken is thriller, mijn favoriete genre. Ik lees alleen ‘echte’ boeken en koop er altijd een hoop voor mijn mooie kast. Daarnaast vind ik veel bij rommelmarkten of bij de kringloop. Mijn favoriete schrijvers? O.a. Camilla Läckberg, Sebastian Fitzek, Karin Slaughter, Nora Roberts, Jo Nesbo en Simon Beckett.

Hoe heb je ze gesorteerd (op serie, alfabet, kleur of kriskras door elkaar?)
Mijn boeken staan op auteur gesorteerd met daarnaast heb ik ze op volgorde van reeks, mochten het reeksen zijn.

Is de kast geheel voor jou of zetten huisgenoten ook boeken in de kast?
De kast is geheel voor mij en gemaakt door mijn man. Super blij mee, aangezien ze eerst gepropt stonden met 3 rijen dik in een andere boekenkast. Nu in onze nieuwe woning was er ruimte voor deze kast op zolder in de nis van de schuine kant. Elke dag word ik er een beetje blijer van als ik ernaar kijk. Zijn eigen boeken staan in de oude kast in een andere kamer.

Wanneer kreeg je je eerste boekenkast?
Hij is pas een aantal maanden oud, aangezien we sinds eind 2016 pas in deze woning wonen. Hij is homemade en gemaakt met dikke houten planken. Nog een hele klus om alles goed af te zagen en daarnaast ze ‘zwevend’ te maken. Ik wilde liever niet dat er beugels zichtbaar waren. Daarnaast ben ik erg blij met alle souvenirs die ook in deze kast pronken. Van verschillende reizen en herinneringen.

Wat gebeurt er als de beschikbare ruimte vol is?
Dan wordt het anders indelen. Of misschien een kast erbij, aangezien er aan de andere kant nog zo’n schuine nis is. Ik maak in ieder geval wel plek 😉

Welk boek (of boeken) is jouw favoriet? En waarom juist deze?
Alle boeken van Sebastian Fitzek en Camilla Läckberg zijn toch wel favoriet. Daarnaast is de gehele onderste plank voor Nora Roberts, die ik al jaren lees. Een fijne afwisseling tussen spanning en soms romantiek ernaast.

Welk boek kreeg nooit een plek in jouw kast?
Ik hou niet van fictie. De Harry Potter-boeken van mijn man staan dan ook beneden haha. Daarnaast staan er geen kinderboeken in de kast, die ik wel i.v.m. werk veel heb.

Welk hoop je ooit nog in die kast te kunnen zetten?
Uiteraard kijk ik erg uit naar het nieuwe boek in juni van Fitzek: Het pakket en in Augustus komt de nieuwe Läckberg uit, Heks. Kan niet wachten!

Ben je zuinig op je boeken (gebruik je een boekenlegger) of vouw je lekker ezelsoren etc?
Ik ben zeker zuinig op mijn boeken. Ezelsoren zal je niet vinden in mijn boeken. Ik heb een hele fijne collectie aan verschillende boekenleggers die ik altijd met veel plezier gebruik.

Waar is je ideale leeslocatie?
Het liefste lees ik heerlijk op de bank met een kopje thee. Over een aantal maanden krijgen we een nieuwe hoekbank. Ik heb nu al zin om daar heerlijk te genieten!


Herlees jij boeken wel eens?
Ja, ik lees boeken meerdere malen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten